Болки в кръста
Какво да предприемем?
Ако и вие сте опитвали да излекувате болките в кръста чрез посещение на лекарския кабинет и това, което са ви изписали като лечение не ви помага, то тази статия е за вас.

Не съм медицинско лице и първото естествено нещо, което мога да препоръчам е посещение при лекаря.
Ако обаче и вие, като мен, не сте получили помощ при невролога, следва да потърсите отговори с интернет и да си помогнете сами.
За това ще разкажа какви са били симптомите ми и какво подобри или влоши нещата.

Предполагам че нещата описани тук няма да бъдат универсални и работещи за всички. Това, което ви се струва лесно за следване, приложимо за вашето ежедневие или просто ви се струва логично и сте съгласни с него: супер. Това, което не ви допада или ви се струва рисковано, окей: не го правете.

Симптоми:

болка в кръста или по скоро в областта на опашната кост. Търсейки в интернет разбрах, че това е т.н. сакроилиачната става. Тук искам да кажа, че е важно, когато отивате при физиотерапевт, невролог или спортен лекар: много е важно да опишете точно мястото на болката. Дълго време казвах, че ме боли кръста, което доведе до неточности в лечението;
болка след продължително седене /повече от 5 часа на работното място бяха непоносими за мен/;
– нарушена двигателна функция: походката ми беше изкривена и чувството беше сякаш дупето му стърчеше назад;
– в най-лошия период от болката /който беше в първите дни/беше невъзможно да спя по гръб;

Неща, които повлияха негативно:

– тичане по наклон /trail пътеки/, дори ходенето не ми се отразяваше добре;
продължително седене, без никаква физическа активност /което беше уж с цел почивка/
неправилно седене: кръстосване на краката, седене върху неудобен стол;
– матрака също е от значение, на мен по твърда повърхност ми се отразява по-добре;

Лечение:

1. В началото опитах физиотерапия – серия от 10 дена/интерферентен ток и магнит/. Не мога да кажа, че не ми е помогнало по никакъв начин, но определено не ми беше от полза на 100%. Това, което аз забелязах с физиотерапията, е че: помага за намаляване на болката, след като обаче започнеш отново да правиш опити за да се върнеш към спорта си /или ако не спортувате, то поне да се върнете към нормалния си начин на живот/, болката отново се засилва; т.е. физиотерапията не е достатъчна сама по себе си. Трябва да се включат физически упражнение за заякане, йога и разтягане за еластичност на мускулите и т.н.

2. Разтягане: много ефективно за всякакви болки. Ще се постарая скоро да добавя упражненията за разтягане, които аз използвах или поне да намеря сходни такива в интернет.

3. Юмейхо терапия; THE BEST! Това определено беше единственото нещо след, което почувствах моментално подобрение. Стоях изправена без въобще да чувствам дискомфорта в кръста и в продължение на 3/4 месеца работих без проблеми от 8 до 10 часа. Все още ми се налага периодично да ходя на юмейхо терапия, докато открия начин на 100% да оправя нещата.

Трябва да кажа, че ако вашия проблем е по упорит, както при мен, колкото и физиотерапии /които премахват болката, но не и това, която я предизвиква/, колкото и упражнения да правите, нищо не е ефективно ако имате по значително изместване или защипване на нерв.

Тук слагам линкове към юмейхо специалисти, които аз съм посетила и от които съм останала доволна. Имайте в предвид, че се намират в Пловдив.

Ако някой би искал да препоръча юмейхо специалисти от други градове, нека просто ги включи като коментар под поста. 🙂 

Коментирайте