Болки в Коленете – Причини и Лечение

Тялото е едно цяло, причината за болката в коленете, може би се крие другаде и не е свързана само с начина по който тренирате.

Какво правите точно в този момент? Работите седнали на компютър? Седите ли правилно? Дали не сте свили коленете повече от необходимото? Може би са кръстосани или свити под стола?

Това, което правите в ежедневието си може да бъде причината за болката в колената.

Казвам това на първо място, защото на повечето места са споменати причини, като: неправилна стойка по време на тренировка, неподходящи обувки, слаби мускули и т.н. при което пък честно ни съветват да правим силови тренировки.

Истината е, че ние често сгъваме колената неправилно, всичко това води до голям стрес върху връзките и лигаментите, защото когато коляното ви е сгънато, вашата капачка прилага натиск върху цялото коляно.

Като цяло информацията за болки с коленете е доста обширна и може да бъде разглобена на много различни вариации. За да не ви отегчавам правя статиите по сбити и разпределени по различни секции, ако информацията тук е доста обширна и искате нещо по конкретно, моля обърнете внимание и на другите статии. Например тази: лечение на болки в коленете

Обърнете внимание върху корена на проблема, а не симптомите му.

Разтягането и силовите тренировки помагат за намаляване на болката, но ако това, което причинява болката продължава да съществува, мислите ли че ще има ефект от лечението на симптомите?

Например ако имате възпаление на връзките, трябва да изчакате това възпаление да отшуми, защото ако се опитвате да тренирате с не напълно възстановено коляно, това само ще увеличи възпалителния процес.

The mind and body are not separate units, but one integrated system. How we act and what we think, eat, and feel are all related to our health.

Тялото е Свързано, не пренебрегвайте това!

В някои случаи болката в коленете може да е причинена и от друго място, например кръст, глезени или стъпала.

Кръст: ако кръста ви не е в правилна позиция, това може да дведе до скъсяване на единия крак, а това съответно води до повече напрежение в коляното на по дългия крак, тъй като той поема цялата тежест на тялото. Има отделна статия за кръста, която може да погледнете ТУК.

Седалище: ако не използвате мускулие на седалището, това също увеличава напрежението върху коленете. Мускулите на краката и седалището работят заедно почти винаги.- глезени: ако глезените ви сочат навъре или навън, това също води до осукване и изместване на капачката на коляното, от там следва неправина стойка по време на ходене, а от там неправилно натоварване на мускулите и ставите.

Стъпала: ако стъпалата ви са с висок или нисък свод има вариант да закупите по добри обувки или стелки, които да поддържат стъпалото ви, според вашият случай.
Може да опитате с тест на стъпалата, в някой от магазините за стелки и ортопедични обувки. Теста е безплатен и представлява оцветена снимка, която показва къде пада тежеста на тялото и дали е разпределена равномерно. В такъв магазин обаче е твърде вероятно просто да ви предложат някакви стелки. /В книгата на Ерик Ортън “Постигни невъзможносто”, това се отбелязва, като лошо решение, тъй като стелките не решават проблема ви/.
Ако просто имате контузия, обикновено марковите маратонки, като  Асикс, Брукс и т.н. са с достатъчно стабилни за да поддържат глезена + идват с меки стелки.

Друг вариант е да погледнете подметките на обувките си и да видите начина им на износване за да разберете дали изкривявате стъпалото навътре или навън. От там може би най-добър вариант е да правите упражнения и разтягане за стъпала, което ще научи стъпалото ви само да контролира движенията си, без помощта на поддръжка от стелки. /очаквайте скоро да публикувам и упражненията/

Болки в Коленете – Причини и Лечение
5 (100%) 1 vote[s]