6 Неща за Бързо Възстановяване След Тренировка

Шест водещи фактора, които ще ви помогнат за бързо възстановяване след тренировка /и които често пренебрегваме докато не се контузим/

Тренирате за маратон? Или просто се стараете да поддържате форма с редовни тренировки и добро хранене?

Супер! А почивате ли достатъчно по време на процеса? За някои почивката не е проблем.

Putting up your feet on rest day is equally as important as the miles you’re clocking up.

За тези от вас обаче, които не могат да изтърпят почивката, ето няколко съвета, които ще ви помогнат да възстановите тялото си по време на тренировки и да се предпазите от контузии:

Избягвайте да използвате лимита си на всяка тренировка 

Не си мислете, че трябва да правите всяка тренировка супер интензивна, дали това е са изтичани километри, изгорени калории или брой повторения. Така само ще забавите процеса на възстановяване.

Опитайте се да съчетаете трудните дни с лесни.

Сънят

Сънят е основното оръжие за бързо възстановяване. Ако успявате да получите между 6 – 8  часа сън в нашето забързано ежедневие – страхотно! По време на сън ние преминаваме през няколко важни процеса: като един от тях е, че точно по време на дълбок сън се освобождават хормони а растежа. Опитайте се да не сърфирате през телефона преди лягане, избягвайте консумирането на кофеин и алкохол късно вечер.

Заредете се с правилното оборудване

Пазара е пълен с продукти, които могат да ви заредят с малко енергия за следващата ви тренировка. Според научни изследвания дрехите с компресия могат да подобрят движението на кръвта и да ускорят процеса на възстановяване. Ето и някои от нашите предложения: …

Хранете се правилно

Начина ви на хранене е критичен фактор за процеса на възстановяване между тренировките ви. Фокусирайте се над това да си добавите възможно най – правилния хранителен режим.
15- 30 мин. след всяка тренировка е важно да се заредите с малко гориво: включете въглехидрати и протеини. Може да си го добавите в течна форма чрез някой вкусен шейк.

Разтягане

Опитайте се да си създадете навик да разтягате ежедневно (когато имах проблеми с преодоляването на контузия – нямате представа колко помогна разтягането на мускулите) + малко коремни преси или планкове. Старайте се тези две неща да бъдат включени 2-3 пъти в седмицата.

Почивка и за ума

Умението да релаксирате ментално е също толкова важно, колкото и физическата почивка. Уверете се, че си давате почивка с време прекарано със семейството и приятелите или пък направете една медитация. 🙂

6 Неща за Бързо Възстановяване След Тренировка
5 (100%) 1 vote