5 Стъпки При Лечението на Болки в Коленете

Пет поредни стъпки за лечението на болки в коленете + допълнителни съвети в случаите, в които болката може би идва от кръста или стъпалата.

Как да намерим мотивация за да спортуваме?

Информацията по-долу е преведена от тази страница: https://www.fixyourkneeinjury.com/, като това е landing страница рекламираща дигитална книга + няколк упражнения за видовете коленни болки и тяхното лечение. Закупила съм продукта, така че ако някой би искал да има достъп до него, нямам против да му го изпратя по email. Моля да ни пишете нa office@therunway.bg или на личен мейл: zorica8doneva@yahoo.com с тема: “[theRUNWAY] PDF Knee Injury”

1

Почивка, лед, противовъзпалителни мазила или хапчета:
Случвало ли се е да изпитвате чувство за нестабилност и умора в коленете? Може би предимно след тренировка?

В този случай следвайте стандартната процедура: сложете лед и изпийте нещо, което да спре евентуален възпалителен процес. Дайте си няколко дена почивка, а след това наблегнете на леки упражнения за намаляване на болката.[използвайте youtube – “exercises for knee pain”]

В случай, че болката не е причинена от нещо сериозно, тази стъпка би трябвало да помогне до 3-4 дена, максимум седмица.

2

Лекар
Ако все пак болката продължава и не се подобрява след няколко седмици или месеци, може би е време да посетите лекар.
Чрез няколко теста, той ще ви насочи към някаква диагноза и нейното лечение.

Най – добре може да се види каква е причината за болката чрез Ядрено Магнитен Резонанс.
В моя случай аз попаднах на 3-ма лекаря, които в продъжение на месеци не ме насочиха към ЯМР /всеки си даваше диагнози на посоки/. Просто го имайте в предвид ако предписаното лечение от лекаря не помага в продължение на 2-3 месеца.

Тук ако познавате някой лекар, от който се останали доволни, моля пишете ни, за да го включим в статията.

3

Диагноза
Супер! Имате си изследване от ЯМР, което обикновенно е диск със снимки, които вие не разбирате + лист хартия с диагнозата /според човека, който я разчита/.

Следващото важно нещо е диагнозата ви да бъде поставена правилно. След опита ми до момента разбрах, че има голяма вероятност човека, който разчита изследването да направи грешка.

Винаги търсете 2-ро или 3-то мнение. Ако сте чували за някой наистина добър лекар, обърнете се към него, не се съгласявайте на операции преди да сте сигурни какво точно ви има. Не приемайте лекарската дума за 100% вярна!

Ще ви дам пример: Имах случай на изследване със скенер на кръста:
– човека който разчете изследването беше записал “лумбална протрузия”
– лекаря, който ме изпрати на скенер ми каза “дископатия” /лумбалната протрузия е нещо, като начална степен на дископатия, ако се вземат мерки, не е страшно/
– физиотерапевтите ми казаха че “лумбална протрузия”, вече дори не се използва като диагноза защото всеки 2-ри го има
/казва се и в едно видео, което изпращам: тук и което съм настроила на точната секунда, до момента в който това се споменава/
– в интернет има по 2-3 клипа от известни рехабилитатори и фитнес треньори, които казват, че дори дисковата херния е лечима /нашите лекари твърдят обратното/. тук

4

Рехабилитация / Физиотерапия / Кинезотерапия
Ако диагнозата не е толкова сериозна, може би ще ви насочат към физиотерапия /в моя случай беше: интерферентен ток, ултразвук и магнит + раздвижвания и масажи/.
Добре е да направите 7 – 10 поредни дни с физиотерапията. Не знам защо, просто всички рехабилитатори го казват.

5

Разтягане и Силови тренировки
Това е може би най – важната стъпка от цялото лечение, но и най трудната. Тук трябва да слушате изключително внимателно тялото си, тъй като вече сте преминали през 2 или 3-ма специалиста, време е да вземете нещата, които те са ви предали и да търсите и нови решени в интернет /рехабилитаторите са против това да търсим решения сами и да правим всичко, което видим в интернет/.

И може би имат право, защото не всяко упражнение е удачно за различните ситуации. Например за херниран диск, препоръчват да се разтяга кръста, а другаде казват, че това е строго забранено. Кое е вярното не знам, за това – оптвайте неща, вижте кое действа добре за вас и кое не.

Тук може да напрвите няколко цикъла от проба – грешка, докато стигнете до решението. Бъдете търпеливи и постоянни!

Коментирайте